اخبار داغ

چوب مناسب برای سرویس خواب چیست؟ + نکاتی که باید بدانید

چوب مناسب برای سرویس خواب چیست؟ + نکاتی که باید بدانید
به دنبال خواب آرام و راحت هستید. پس یک سرویس خواب با کیفیت خریداری کنید. سرویس خواب شامل تخت، پاتختی، کمد یا دراور و میز آرایشی یا توالت می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دنبال خواب آرام و راحت هستید. پس یک سرویس خواب با کیفیت خریداری کنید. سرویس خواب شامل تخت، پاتختی، کمد یا دراور و میز آرایشی یا توالت می‌شود. در واقع شما با خرید سرویس خواب مناسب کل کل چیدمان اتاق خوابتان را خریده‌اید و متناسب با همان می‌توانید سایر اجزا را نیز هماهنگ کنید امروزه سرویس خواب چوبی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است در واقع تونی چوب سرویس خواب‌های با کیفیت با طراحی زیبا را در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا زیبایی راحتی و کیفیت را در یک پکیج کامل در اختیار داشته باشد.

 انواع چوب مخصوص سرویس خواب

 برای ساخت سرویس خواب معمولاً از چوب‌هایی مقاوم با استحکام بالا استفاده می‌کنند چوب‌هایی مانند چوب گردو و راش از جمله چوب‌های مناسب برای سرویس خواب هستند. البته چوب ام دی اف، ملامین و نئوپان نیز به دلیل مقاومت بالا در کنار قیمت به صرفه طرفداران بیشتری جذب کرده‌اند. نئوپان و ام دی اف باید در کارخانه ساخته شوند و به صورت طبیعی وجود ندارند.

 ویژگی چوب ام دی اف

 چوب ام دی اف از درخت کاج به وجود می‌آید در واقع پس از بریدن درختان کاج آنها را به حالت تخته نیمه فشرده چوبی در می‌آورند که برای ساخت و تولید وسایل چوبی مثل مبل و سرویس خواب گزینه مناسبی شمرده می‌شود چوب‌های ام دی اف شکل پذیرند و بسته به سلیقه مشتری طراحی و تولید خواهند شد.

ویژگی چوب نئوپان

 نئوپا نوعی دیگر از چوب‌هایی است که برای ساخت سرویس خواب کاربرد دارد استحکام آن بسیار بالاست و بر کیفیت خواب نیز تاثیر می‌گذارد. در واقع از تراشه‌های چوب حاصل از اره کشی، در کارخانه نئوپان را می‌سازند.

چوب مناسب برای سرویس خواب

هنگام انتخاب چوب مناسب برای سرویس خواب، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. نوع چوبی که انتخاب می کنید به سبک خانه و اتاق خواب، بودجه و میزان ماندگاری، بستگی دارد. طی کردن مراحل زیر کمک می‌کند تا بتوانید بهترین چوب برای سرویس خواب خود را انتخاب کنید:

شناخت انواع چوب و خواص آن

در واقع مهم ترین و اصلی ترین گام شناخت انواع جوب و خواص آن‌ است. چوب طبیعی، در دو نوع چوب سخت و چوب نرم وجود دارد. چوب‌های سخت معمولاً در سرویس‌خواب‌های گران قیمت یافت می‌شوند. زیرا از درختان برگ‌ریز تهیه شده که بسیار متراکم‌تر هستند و در صورت نگهداری مناسب می‌توانند ماندگاری بالایی داشته باشند. چوب‌های نرم از جمله چوب‌هایی هستند که از درختان مخروطی به دست می‌آیند. کار کردن با آن‌ها آسان‌تر است، اما به اندازه‌ چوب پ‌های سخت، بادوام نیستند. در واقع برای کسانی که بودجه کمی را برای سرویس‌ خواب در نظر گرفته اند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود. انتخاب دیگر تخته چندلای مهندسی یا ‌MDF هستند. این ماده مهندسی شده که در کارخانه ساخته می‌شود، از چوب طبیعی بسیار سبک ترند. همچنین پشتیبانی خوبی را ارائه می‌کند و مونتاژ یا حمل و نقل مبلمان را آسان‌تر می‌سازد.

اطلاعاتی راجب ماندگاری و قیمت چوب

سختی چوب و ماندگاری چوب در هنگام تصمیم گیری برای خرید سرویس خواب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چوب‌های سخت نسبت به چوب‌های نرم بادوام‌تر هستند، بنابراین اگر عملکرد طولانی‌مدت در اولویت است، چوب سخت را انتخاب کنید. تکنیک های نازک کاری مورد استفاده در ساخت قاب تخت، و سایر اجزای سرویس خواب، علاوه بر زیباسازی، قادر است تا چوب ضعیف را قوی تر کند و یا حتی برعکس. در نهایت، در دسترس بودن و قیمت چوب نیز باید در نظر گرفته شود.

طریقه اتصالات چوب

اگر به دنبال اسکلت محکم سرویس خواب هستید، از اتصالات چوبی جامد مانند خرطومی ،تنون یا دم کبوتر استفاده کنید. ایجاد این نوع اتصالات به زمان و مهارت بیشتری نیاز دارد، اما در طول زمان، مقاومت بالاتری را نسبت به اتصالات پیچ و مهره از خود نشان می دهند.

انتخاب رنگ متناسب با تم اتاق خواب کودک

با چوب‌های طبیعی مانند بلوط و گیلاس، می‌توانید با یک پوشش طبیعی ، سرویس خوابتان را رنگ‌آمیزی کنید تا زیبایی ارگانیک چارچوب تخت و سرویس خواب خود را به نمایش بگذارید. چرا که همخوانی سرویس خواب با تم اتاق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حتی اگر رنگ طبیعی مطابقت نداشت می‌توانید با رنگ چوب طبیعی، اجزای سرویس خواب را با اتاق تطبیق دهید.

برای خرید سرویس خواب مشاوره بگیرید.

سرویس خواب، مهم ترین اجزای اتاق خواب است. در واقع به طور معمول یک سرویس خواب باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد چرا که با قیمت‌های نجومی، کمتر خانواده‌ای قادر است تا هر ۵ سال یکبار سرویس خواب خود را تعویض کند. به همین جهت بهتر است هنگام خرید سرویس خواب از یک مشاور با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کند. کارشناسان فروش تانیل چوب، در  زمینه انتخاب سرویس خواب از دانش و تجربه کافی برخوردار هستند. برای راهنمایی بیشتر می‌تواتید با مشاوران تانیل چوب تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه